V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Dooručená odborná literatura : MERTIN, v., KUCHARSKÁ, A. a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení- od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha, IPPP 2007. SMOLÍK, F., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ , G. : Vývoj jazykových schopností. Grada Praha 2014. - kapitola 7. a 8. (Gramotnost a Poruchy jazykového vývoje) Monotématické číslo časopisu Pedagogika s titulem Počáteční gramotnost. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 1-2 /2012. KREJČOVÁ,L. a kol. Specifické poruchy učení. Praha, Edika, 2014. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha, Portál 1997. POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha, Portál 2010. JUCOVIČOVÁ, D , ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha, Portál 2008. MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha, Karolinum 2006. MERTIN, V.: Individuální vzdělávací program. Praha, Portál 1995. KUCHARSKÁ, A , POKORNÁ, D., MRÁZKOVÁ, J. a kol. Třístupňový model péče. Praha IPPP 2014. Hulme, ch., Snowling, M. Developmenal disorders of language, learning and cognition. Willey- Balckwell. Chichester. 2009.
další studijní materiály jsou součástí studijních opor kurrzu v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2094#section-6 Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2016)
|
|
||
Požadavky k zápočtu. docházka v blokových setkáních ( případně po řádné omluvě náhradní forma atestace) a zpracování seminární práce na zadané téma.Téma seminární práce je uveřejněno v Moodle studijních oporách tohoto kurzu.
Požadavky ke zkoušce: Písemný test znalostí s vyhodnocením kolokviální formou, zpracování a odevzdaní seminární práce. Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (07.01.2018)
|
|
||
Struktura blokových setkání: 1. Systém péše o děti s SPU 2. Poruchy vývoje čtenářských a pisatelských dovedností- teoretické zakotvení a konkrétní příklady. 2. Intervence v oblasti poruch čtení a psaní vč. intervencí v oblasti fonologických schopnopstí dítěte. 4. Reflexe písemných prací a písemná zkouška Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2016)
|