|
|
|
||
Základy přírodních věd
1. Vliv pedagogických teorií (na vyučování přírodních věd či realizaci přírodovědných aktivit. Konkrétně se jedná o teorie učení (behaviorismus, strukturalismus, konstruktivismus, konektivismus, teorie didaktických situací), Watson, Skinner a další, vývojové teorie (Piaget, Vygotskij, Piagetovy experimenty), teorie inteligence (g-Inteligence, Teorie rozličných inteliencí, fluidní inteligence)
4. Přístupy k vyučování přírodovědných předmětů (induktivní x deduktivní, paradigmatický x narativní, systémový x projektový aj.)
5. Problematika odcizování přírodě a generačních změn (generace Z a alfa)
6. Propojení přírodních věd a environmentální výchovy.
Postavení přírodních věd v RVP.
Seznámení se se základními didaktickými pravidly a postupy práce s předškolními dětmi (názor, pozorování, pokus). Dobré otázky. Badatelská metoda. Narativní metoda.
Bezpečnost práce.
Seznámení s literaturou. Propojení s environmentální výchovou.
Zkušenosti z výuky. Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (11.02.2019)
|
|
||
Jančaříková, K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších školních žáků Kurz podpořen prezentacemi v Moodlu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3948#section-2 Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Ukončení předmětu je možné dvojím způsobem: 1) Aktivní účast + zpracování úkolu dle zadání Upřesnění: Aktivní účastí se rozumí přítomnost po celý čas výuky (tedy bez pozdního příchodu a dřívějšího odchodu) a soustředění se na výuku (student aktivně odpovídá na otázky vyučující, zapojuje se do učebního procesu, nevyřizuje si poštu na notebooku, nevyrušuje apod.). Právo rozhodnout, čí účast bude resp. nebude považována za aktivní má vyučující. Pokud má vyučující dojem, že si student na výuce učivo neosvojil, má právo požadovat přezkoušení. 2) Přezkoušení + zpracování úkolu dle zadání Vysvětlení: Tato možnost je určena studentům, kteří nebyli přítomní na celé výuce a nebo těm, kteří se na výuce věnovali jiným záležitostem. Přezkoušení probíhá ve třech termínech určených vyučujícím ve zkouškovém období. Upřesnění: Student si k přezkoušení nastuduje doporučenou literaturu a řádně se z ní připraví (nestačí zápisky od spolužáků). Termíny přezkoušení určuje vyučující.
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Základy didaktiky a metodologie realizace přírodovědného vzdělávání a environmentální výchovyna prvním stupni ZŠ. Teoretická část 7. Propojení s PT environmentální výchova. 8. Seznámení s literaturou.
Aplikační část Postavení přírodních věd v RVP. Praktická část Zkušenosti z výuky.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (13.02.2019)
|
|
||
Nejsou žádné zvláštní požadavky k zápisu. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|