Barokní tanec a gestika II - OCMHHP719
|
|
|
||
Hudební taneční formy jsou východiskem pro pochopení jednoty hudby a tance. Poskytují příležitost ověřit si pohybem a
gestem zákonitosti tanců, jmenovitě tempo, charakter a akcenty, což je důležité pro poučenou interpretaci
charakteristických tanečních suit ze 17. a 18. století. Základními příklady při nácviku tanců budou taneční formy 17. století
z období tzv. grand siecle za doby vlády Ludvíka XIV., jejichž poznání se dále bude rozvíjet v pohybových variacích a
improvizaci. Ve výuce je možné propojení s dalšími hudebně teoretickými předměty např. Práce s hudebními prameny,
Studium hudebně teoretických traktátů. Hráči na barokní nástroje si osvojují základy barokní taneční notace, tzv.
Feuilletova notace, Pécurova notace a d. Studium je doplněno semináři vedenými nejvýznamnějšími zahraničními
choreografy, režiséry a specialisty na barokní gestiku.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.07.2010)
|
|
||
Feuillet, R.-A.: Chorégraphie, 1713 Feuillet, R.-A.: Recueil de Dances, 1709 Recueil de danses composées par M. Pécour, facsimile of the 1700 Paris Edition Rameau, P.: The dancing-master: The art of dancing explained, 1728 Rameau, P.: Le maître ? danser, 1748 Recueil de Contredances, Broude Brothers, New York 1968
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.07.2010)
|