|
|
|
||
Náplní výuky je seznámení se s problematikou studia dobových hudebně teoretických traktátů, které je nezbytné pro
osvojení stylových interpretačních prostředků v barokní hudbě. V první fázi studia posluchači získají všeobecný přehled o
nejvýznamnějších traktátech, jakými jsou dobové školy hry na hudební nástroje a teoretické spisy týkající se kompozičních
technik, a dále provozovací praxe v oblasti generálbasu (basso continua). V druhé fázi se studenti intenzivně zabývají
detailním rozborem jednotlivých traktátů a jejich srovnáváním. Součástí studia je také metodika a dobové principy hry na
daný nástroj.
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|
|
||
Rognoni, F.: Selva de varii passagi, 1620 Praetorius, M.: Syntagma Musicum, 1.-3 díl, Wolfenbüttel 1615-1619. Sv. 2 faks. vyd. Leipzig 1884, Kassel 1929, sv. 3. Leipzig, 1916 Bernard. Ch.: Tractatus compositionis augmentatus, c1657 Muffat, G.: První poznámky o hraní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully, 1695 Corelli, A.: Sonate a violino e violone o cimbalo op.5, Amsterdam 1700 Abbé Raguenet: Parall?le des italiens et des françois, en ce qui regarde la musique et les opéras, , Paris 1702 Heinichen, J. D.: Der Generalbass in der Composition, 1728 Mathesson, J.: Der vollkommene Capellmeister, 1739 Geminiani, F.: Rules for playing in a true Taste on the Violin, German Flute , Violoncello and Harpsichord, 1746 Quantz, J.J.: Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen, Berlin 1752 Bach, C. Ph. E.: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen, Berlin, 1753-62 Mozart, L.: Versuch einer gründlichen Violinschule, Augsburg 1756 Tartini, G.: Traite des Agrements de la Musique, 1771
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|