Úvod do hudební psychologie a pedagogiky - OCMHHP414
|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se s psychickými mechanismy apercepce, tvorby a interpretace a z toho vyplývajícími
metodickými aplikacemi ve výuce. Zvláštní pozornost je věnována širokému spektru psychogenních a sociogenních funkcí
hudby a jejímu vlivu na harmonický vývoj osobnosti. Prostřednictvím stěžejních tematických okruhů (hudební schopnosti,
jejich vývoj a diagnostika, psychologická problematika hry na nástroj, problematika hudebního sluchu, smyslu pro tonalitu,
harmonické cítění, hudební nadání a talent, problém dědičnosti hudebního nadání a talentu) získá student základní přehled
o náplni předmětu hudební psychologii. Výklad se také zaměřuje na hudební pedagogiku, otázky hudebně pedagogické
komunikace a prosazování tvořivých a integračních přístupů ve výuce.
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|
|
||
Poledňák, I.: Ontogeneze hudebnosti, in: Stručný slovník hudební psychologie, Praha 1984 Sedlák, F.: Základy hudební psychologie, SNP, Praha 1990 Brunn, J. - Oerter, R. - Rosing, H.: Musikpsychologie, Hamburg 1993 Šlédr, J.: Psychologie umění, Praha 1991 Roscher, W.: Integrative Musikpädagogik I. Wilhelmshaven 1983 Drábek, V.: Kreativita poslech hudby. In: Kreativita a integrativní hudební pedagogika v evropské hudební výchově, Praha 1994
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|