Sluchová analýza III - OCMHHP323
|
|
|
||
Cílem předmětu je na základě systematického metodického postupu rozvíjet tonální, harmonické a rytmické cítění, hudební
paměť, představivost a analyzační schopnosti hudebního sluchu a vybavit studenta potřebnými dovednostmi do budoucí
praxe výkonného hudebníka. Výuka předmětu zahrnuje systematická intonační cvičení na základě tonální metody (s
důrazem na použití starých církevních modů), sluchově analyzační cvičení(intervaly, kvintakordy, septakordy s obraty,
diktáty 1-3 hlasých melodií), cvičení na rozvoj harmonického cítění (sluchová analýza harmonických funkcí, zápis
generálbasu), kreativní cvičení (jednoduché kompozice melodií v daných tóninách ).Vzhledem k tomu, že budoucí
absolvent se může uplatnit i jako vedoucí souborů a bude též pracovat např. s vokálními ansámbly, bude do lekcí zahrnuto
též praktické provozování vícehlasé vokální tvorby renesance a baroka.
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|
|
||
Kolář, J.: Intonace a sluchová výchova, Praktická část I., II., III., skriptum SPN, Praha 1980, 1983, Karolinum,vyd.UK, 1996 Kofroň , J.: Učebnice intonace a rytmu, Supraphon, Praha 1967 Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus, Praha 1947 Spilka, F.: Sluchová cvičení, SNKLHU, Praha 1955 Poš, V.: Nová intonace, rytmus, sluchová výchova, Edit 1998 Truchot, A., Meriot, M.: Le guide de formation musicale, Combre Paris, 1989 Reuchsel, A.: Solfége classique et moderne en 16 volumes, Combre Paris, 1988 Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|