Alternativní a augmentativní komunikace - OBSP18751
|
|
|
||
Výuka předmětu Alternativní a augmentativní komunikace je zaměřena na dílčí část této problematiky - znalost Braillova bodového písma. Studenti se seznámí s teoretickými východisky a zároveň mají možnost prakticky si ověřit čtení a psaní Braillova bodového písma.
Průběh výuky:
Teoretická východiska - 1 sezení
Praktické dovednosti - 3 sezení (hmatová práce rukou, metodika postupu při čtení a psaní Braillova bodového písma, schopnost číst Braillovo bodové písmo zrakem, psaní na Pichtově psacím stroji)
Kompenzační pomůcky pro čtení a psaní Braillova bodového písma.
Výstup:
znalost čtení textu v Braillově bodovém písmu prostřednictvím zraku.
Poslední úprava: SUMNIKO/PEDF.CUNI.CZ (05.02.2014)
|
|
||
HAMADOVÁ,P. KVĚTOŇOVÁ L. NOVÁKOVÁ, Z Oftalmopedie. Brno:Paido,2007. ISBN 978-80-7315-159-1p> JESENSKÝ, J. Hmatové vnímání informací pomocí tyflografiky. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 226 s. SMÝKAL, J. Pohled do dějin slepeckého písma. Brno : R & T, 1994. 113 s. Stodola, Jiří. Kódování informací pro osoby se smyslovým postižením. Ikaros [online]. 2007, roč. 11, č. 9 [cit. 05.02.2014]. Dostupný na World Wide Web: <http://www.ikaros.cz/node/4297>. urn:nbn:cz:ik‐004297. ISSN 1212-5075 + materiály dodané vyučující. Poslední úprava: SUMNIKO/PEDF.CUNI.CZ (05.02.2014)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích Výstup: Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (14.05.2018)
|