V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Výuka je rozdělena do následujících tématických bloků:
1) Specifické deficity v oblasti tzv. triády: kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace,
alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů. Hra a herní
dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí.
2) Jednotlivé poruchy autistického spektra: autismus, atypical autism, Rett´s syndrom, other dezintegration disorder,
Asperger´s syndrom.
3) Etiologie poruch autistického spektra
4) Diagnostika poruch autistického spektra: screening poruch autistického spektra, diagnostika v jednotlivých
věkových obdobích, diferenciální diagnostika.
5) Výchova a vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra: strukturované učení, TEACCH program,
behaviorální přístup, terapie používané u dětí s PAS.
6) Rodiny dětí s poruchami autistického spektra v jednotlivých životních etapách
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998 Čadilová, V., Žampachová, Z., Petr a jeho příběhy, aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2017, ISBN 978-80-88163-62-6 Sainsburyová, C., Marťan na hřišti, Jak porozumět žákům s Aspergerovým syndromem, Nakladatelství Pasparta, o.p.s., Praha 2016, ISBN 978-80-905993-8-3 Bogdashina, O., Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2017, ISBN 978-80-88163-06-0 Čadilová, V., Žampachová, Z., Tvorba individuálních vzdělávacích plánů, Pro žáky s poruchou autistického spektra, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2016, ISBN 978-80-88163-39-8 Bittmannová, L., Bittmann, J., Prevence a účinné řešení šikany, U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2016, ISBN 978-80-88163-15-2 Bittmannová, L., Bittmann, J., Podpora začlenění žáka s autismem do třídního kolektivu, Prevence šikany prostřednictvím besed se spolužáky, rodiči a pedagogy, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2017, ISBN 978-80-88163-53-4 Pešek, R., Co často zajímá rodiče a učitele dětí s Aspergerovým syndromem, Nebojujte s těmito dětmi, učte se s nimi „tančit“, Pasparta Publishing, s.r.o., Praha 2017, ISBN 978-80-88163-65-7 Schovanec, J., O kolečko míň, Můj život s autismem, Nakladatelství Paseka, s.r.o., Praha a Litomyšl 2014, ISBN 978-80-7432-497-0 Čadilová, V., Žampachová, Z. a kol., Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let), Nakladatelství Pasparta, o.p.s., Praha 2015, ISBN 978-80-905993-6-9 Thorová, K., Poruchy autistického spektra, rozšířené a přepracované vydání, Portál, s.r.o., Praha 2016, ISBN 978-80-262-0768-9 Poslední úprava: Hubalová Ivana (15.01.2018)
|