V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených
osobností a zrakový handicap. Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit.
Výskyt a etiologie vad. Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, spec. Mateřská škola,
SPC, Integrace v rámci předškolní výchovy, speciální základní škola pro zrakově postižené, speciální třídy, SPC v rámci
integrovaného vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc,
Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko). Oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační
deficit při chybění vizuálních informací.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
HAMADOVA, P, KVĚTOŇOVÁ, L, NOVÁKOVÁ, Z Brno:Paido 2007.ISBN 978-80-7315-159-1 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8.
MASON,H.: Visual Impairment. London: David Fulton Pulishers, 1997, ISBN 1-85346-335-3.
VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Poslední úprava: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2011)
|