PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s ŘP I. - OBSP18707
Anglický název: Special Education - Individuals with Speech Disorder I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 70 / 67 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D.
Prerekvizity : OBSP18799
Záměnnost : OK0218114
Je prerekvizitou pro: OBSP18790, OBSP18717
Je záměnnost pro: OBSP18114, OK0218114
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
číslo téma 1 Vymezení vědního oboru, historie, osobnosti oboru, význam v oboru, interdisciplinarita oboru 2 Základní pojmy: jazyk, řeč, komunikace x narušená komunikační schopnost, pojetí normy a patologie v logopedii 3 Základní předpoklady pro produkci a percepci lidské řeči, předpoklady pro interpersonální komunikaci (biologické a sociální složky řeči) 4 Fyziologie řízení řeči ( teorie) 5 Fyziologie orofaciálního systému 6 Fyziologie orofaciálního systému 7 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 8 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 9 Faktory, ovlivňující vývoj řeči 10 Metody logopedické intervence ( prevence, diagnostika, terapie), profesní a zájmové organizace 11 Uvedení do patologie 12 Uvedení do patologie Student se seznámí s fyziologií řeči, jazyka, komunikací v různých etapách lidského života. Osvojí si charakteristiku sociálních i biologických činitelů tohoto procesu. Studenti se seznámí s významem řečových/jazykových/komunikačních kompetencí pro socializaci jedince K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná analýza řečových produktů a srovnávání, hodnocení , jak dokážou vnímat a popsat řečový výkon.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
Literatura

HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.

HOUSAROVÁ, B. JEŠETOVÁ, M.: Pohled rodičů na řeč dítěte. In sb. Česká logopedie 2000, s. 63-75

HOUSAROVÁ,B.: Vytváření gramatických struktur u dětí s vývojovou dysfázií in Lechta, V.: Logopaedica V, Liečreh Gút.h 2002, ISBN 80-88932-10-6 (EAN 9788088932109)

KLENKOVÁ,J.: Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1

KLENKOVÁ, J. Logopedie. In: Popelová J. et al Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.

LECHTA, V. a kol. Logopedické repetitorium. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-00447-9.

OHNESORG,K. Fonetika pro logopedy. SPN Praha 1974.;

SOVÁK,M. Uvedení do logopedie. SPN Praha 1978,;

ŠKODOVÁ,E.,JEDLIČKA,I.a kol: Klinická logopedie.Praha.Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK