Sppg podpora osob s poruchou autistického spektra - OBSP18219
|
|
|
||
Výuka je rozdělena do následujících tématických bloků:
1) Specifické deficity v oblasti tzv. triády: kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace,
alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů. Hra a herní
dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí.
2) Jednotlivé poruchy autistického spektra: autismus, atypical autism, Rett´s syndrom, other dezintegration disorder,
Asperger´s syndrom.
3) Etiologie poruch autistického spektra
4) Diagnostika poruch autistického spektra: screening poruch autistického spektra, diagnostika v jednotlivých
věkových obdobích, diferenciální diagnostika.
5) Výchova a vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra: strukturované učení, TEACCH program,
behaviorální přístup, terapie používané u dětí s PAS.
6) Rodiny dětí s poruchami autistického spektra v jednotlivých životních etapách
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
|
|
||
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998 HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001 NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995 PEETERS, T. Autismus. Od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha, Scientia, 1998 SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999 SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997 SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998 Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
|