PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Sppg podpora osob s poruchou autistického spektra - OBSP18219
Anglický název: SpecEd Support of Individuals with Autistic Spectrum Disorders
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 39 [hodiny]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Vyučující: Ing. Miroslava Jelínková, CSc.
Prerekvizity : OBSP18211, OBSP18212
Záměnnost : OBSP18736
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Výuka je rozdělena do následujících tématických bloků: 1) Specifické deficity v oblasti tzv. triády: kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů. Hra a herní dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí. 2) Jednotlivé poruchy autistického spektra: autismus, atypical autism, Rett´s syndrom, other dezintegration disorder, Asperger´s syndrom. 3) Etiologie poruch autistického spektra 4) Diagnostika poruch autistického spektra: screening poruch autistického spektra, diagnostika v jednotlivých věkových obdobích, diferenciální diagnostika. 5) Výchova a vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra: strukturované učení, TEACCH program, behaviorální přístup, terapie používané u dětí s PAS. 6) Rodiny dětí s poruchami autistického spektra v jednotlivých životních etapách
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
Literatura

GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001

NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995

PEETERS, T. Autismus. Od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha, Scientia, 1998

SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999

SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997

SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998

Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK