|
|
|
||
Speciálně pedagogické působení u jedinců s více vadami, možnosti výchovy a stimulace v raném, předškolním, školním
věku, problematika dospělých osob s kombinovaným postižením, vliv multisenzoriální stimulace. Možnosti edukace u nás a
v zahraničí. Reedukace smyslového vnímání u kombinovaně postižených, stimulace hybnosti a řeči, rozvoj psychomotoriky
prostřednictvím jednotlivých terapeutických konceptů - využití bazální stimulace, orofaciální terapie, psychomotorická
teorie.
Rehabilitační a podpůrná opatření, asistivní technologie.
Součástí výuky je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Orientační rozpis přednášek:
1. Facilitační techniky
2. Sppg člověka se zrakovým a kombinovaným postižením
3. Sppg člověka se sluchovým a kombinovaným postižením
4. Sppg člověka s hluchoslepotou
5. Zdravotní péče osob s kombinovaným postižením
Požadavek ke zkoušce: písemný test + ústní pohovor na základě odpřednášených témat a zadané literatury.
Poslední úprava: SUMNIKO/PEDF.CUNI.CZ (08.10.2010)
|
|
||
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých I. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. SOURALOVÁ, E. Vzdělávání hluchoslepých II. Praha: Scientia, 2001, 78 s. ISBN 80-7183-226-X LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých III. Praha: Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. ŠTĚRBOVÁ, D. Hluchoslepota, lidé s ní a kolem ní. Olomouc: 2005, FTK UP, ISBN 80-244-1244-6. VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 44-74 FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči, 1. vydání. Praha: Grada publishing, 2007. 170 s. ISBN 978-80-247-1314-4. VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a více vadami. In Vítková, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: Paido, 2004, s.152-174. ISBN 80-86633-22-5. HÁJKOVÁ, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha : Somatopedická společnost, o.s., 2009. s. 111-121. ISBN 978-80-904464-0-3. ORELOVE, F. P., SOBSEY, D., SILBERMAN, R. S. Educating Children With Multiple Disabilities: A Collaborative Approach. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co., 2004. ISBN 1-55766-710-1. Poslední úprava: SUMNIKO/PEDF.CUNI.CZ (08.10.2010)
|