PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Sppg znevýhodněného člověka s ŘP I. - OBPS18907
Anglický název: Special Education - Individuals with Speech Disorder I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 39 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OBSP18707
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS18999
Záměnnost : OBPS18014
Je prerekvizitou pro: OBPS18917
Je záměnnost pro: OBPS18114, OBPS18014
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
číslo téma 1 Vymezení vědního oboru, historie, osobnosti oboru, význam v oboru, interdisciplinarita oboru 2 Základní pojmy: jazyk, řeč, komunikace x narušená komunikační schopnost, pojetí normy a patologie v logopedii 3 Základní předpoklady pro produkci a percepci lidské řeči, předpoklady pro interpersonální komunikaci (biologické a sociální složky řeči) 4 Fyziologie řízení řeči ( teorie) 5 Fyziologie orofaciálního systému 6 Fyziologie orofaciálního systému 7 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 8 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 9 Faktory, ovlivňující vývoj řeči 10 Metody logopedické intervence ( prevence, diagnostika, terapie), profesní a zájmové organizace 11 Uvedení do patologie 12 Uvedení do patologie Student se seznámí s fyziologií řeči, jazyka, komunikací v různých etapách lidského života. Osvojí si charakteristiku sociálních i biologických činitelů tohoto procesu. Studenti se seznámí s významem řečových/jazykových/komunikačních kompetencí pro socializaci jedince.
Poslední úprava: DURDL2AP (27.10.2011)
Literatura

HOUSAROVÁ, B. (ed): Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.
KLENKOVÁ, J.: Logopedie. Praha. Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.

LECHTA, V. a kol.: Logopedické repetitorium. Bratislava. SPN, 1990. ISBN 80-08-00447-9.
OHNESORG,K. Fonetika pro logopedy. Praha. SPN 1974.
ŠKODOVÁ,E.,JEDLIČKA,I.a kol: Klinická logopedie.Praha.Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.

Poslední úprava: DURDL2AP (27.10.2011)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK