Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OBPS18022
|
|
|
||
Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého a kombinovaného postižení, bazální stimulace,progresivní nervosvalová a další invalidizující onemocnění ). Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty ( craniosynostózy, craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - výskyt, symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV). Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky). Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole).
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2010)
|
|
||
DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty.Brno: Paido, 2006 HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009 HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)
|