PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Sppg znevýhodněného člověka se ZP I. - OBPS18016
Anglický název: Special Education - Individuals with Visual Impairment I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Kv [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OBSP18116
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS18011, OBPS18012, OBPS18099
Záměnnost : OBPS18116, OBPS18908
Je korekvizitou pro: OBPS18260
Je prerekvizitou pro: OBPS18026
Je záměnnost pro: OBPS18116, OBPS18908
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených osobností a zrakový handicap. Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit. Výskyt a etiologie vad. Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, spec. Mateřská škola, SPC, Integrace v rámci předškolní výchovy, speciální základní škola pro zrakově postižené, speciální třídy, SPC v rámci integrovaného vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc, Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko). Oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační deficit při chybění vizuálních informací
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.06.2009)
Literatura

HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.

JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9.

KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2.

KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8.

LUDÍKOVÁ, L., MALEČEK, M. Tyflopedie III. Olomouc : PedF UP, 1991.

MASON, H.,MC CALL,S et al. Visual Impairment. London: David Fulton Publisher, 1997. ISBN 1 85346-412-0.

VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopschologie dětského věku. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-X.

VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3.

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.06.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK