|
|
|
||
Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ.
Pozornost se při výuce předmětu věnuje:
• výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj
• motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy
• pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem
• kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení
• nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář
• osvojování pohybových prvků a choreografií
• hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (01.09.2016)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím komplexu hudenbích činností a zvládnutí metodiky vedení hudebních činností v prostředí MŠ. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (01.09.2016)
|
|
||
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání: včetně notových záznamů na CD. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200702/contents/nkc20061654728_1.pdf KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1. soubory ke stažení: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/studium/predskolni-pedagogika-a-vychovatelstvi/ucitelstvi-pro-ms/studijni-materialy-ke-stazeni/ KURKOVÁ,L. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha 1981. ZEZULA,J. - JANOVSKÁ,O. Hudební výchova v MŠ. str. 176 - 202. SEDLÁK,F. Didaktika Hv na 1. st. ZŠ. str. 200 - 204. MIŠURCOVÁ,V. Hry se zpěvem JENČKOVÁ, E.Hudba a pohyb ve škole.Hradec Králové: Tandem 2002, s.320, ISBN 80-903115-7-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudební pohádka. Nová Paka: FTČ 1998, 2000,s. 56, ISBN 80-902808-1-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Zobcová flétna. Nová Paka: FTČ 1999, s.56, ISBN 80-902662-0-7. KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál, 1999,s. 143, ISBN 80-7178-306-4. KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000,s. 135, ISBN 80-7178-437-0. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon 1987, s.164, ISBN 09/22 02-016-87. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon 1969,s. 99, ISBN 16/2 02-263-69. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989,s.181, ISBN 02/53 14-623-89. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta Praha. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu. FHV UMB, Banská Bystrica, ISSN1335- 1605. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (12.08.2016)
|
|
||
U presenčního i kombinovaného studia má předmět výrazně činnostní charakter a vyžaduje aktivní přítomnost zapsaných studentů, přípravu a realizaci hudebních činností. Studenti PS stručně písemně popíší hudební činnosti, se kterými se setkali (které vedli) během praxe v předškolních zařízeních. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (12.08.2016)
|