|
|
|
||
Studenti se naučí hrát 8 drobných přednesových skladeb pro děti v předškolním věku a získají dovednosti, které následně využijí při nácviku písní (transponování, stylizování, rozezpívání). Naučí se hrát další lidové, umělé písně durové a také mollové. Některé budou vhodné pro hudebně pohybové využití. Seznámí se i s dílem Česká Orffova škola.
Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Cílem discipliny Hra na klavír II je dále prohlubovat dovednosti ze 2. semestru studia a připravit studenty na klasifikovaný zápočet ve formě přehrávky na konci 3. semestru studia. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
KODEJŠKA,M.-POPOVIČ,M.,VEREB,J. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a v ZŠ. Praha: UK-PedF, 2018. ISBN 978-80-7290-976-6. DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými písněmi, hrami a hádankami.Praha:Editio Supraphon, 1971. ISBN 02-131-71. KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha: K Hv, 2018. KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: K Hv,2018. MALÝM ZPĚVÁČKUM Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN, 1986. KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha: K Hv, 2018. KODEJŠKA,M. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: K Hv,2018. Kodejška,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ. (B a C programy). Praha: K Hv 2018. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací jedné hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Vzhledem ke skupinové výuce je velký význam kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si tyto ukázky znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží klasifikovaný zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní a úspěšně vykoná přehrávku. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
klasifikovaný zápočet Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
|
|
||
Student začátečník (A program) Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|