|
|
|
||
Rozvoj komunikativních dovedností dětí předškolního věku. Komunikativní dovednosti učitele. Ortoepie. Rozvoj slovní zásoby. Řečové strategie. Chápání gramatických kategorií u dětí předškolního věku. Rozvoj syntaxe u dětí, narativ, vedení dialogu. Kulturní specifika v komunikaci. Genderová specifika v komunikaci. Základní poznatky psycholingvistiky ve vztahu k řečovému vývoji. Pragmatická dimenze komunikace.
Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|
|
||
Pišlová, S.: Pojďme se učit. Praha: PedF UK, 2011. Pišlová, S.: Jazykové hry. Praha : Fortuna, 1996. Pišlová, S., Čížková, M., Linc, V. Pojďme si hrát. Praha: Fortuna, 1994. Ptáčková, J.: Než půjdu do školy. Praha: Portál, 2012. Tymichová, H.: Nauč mě číst a psát. Praha: SPN, 1985. Opravilová, E. Než půjdeš do školy. Praha: Blug, 1995. Pačesová, J.: Řeč v raném dětství. Brno. Univerzita J. E. Purkyně, 1979. Piaget, J., Inhleder B.: Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. Koukolík, F. Před úsvitem, po ránu. Eseje o rodičích a dětech. Praha: Karolinum, 2008. Chejnová, P. Acquisition of morphological categories and vocabulary in early ontogenesis of a Czech child. Praha: Karolinum, 2016. Smolík, F. - Seidlová Málková, G. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové pscholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu: aktivní účast na seminářích, průběžné plnění úkolů na seminářích , praktická seminární práce - odevzdání do konce výukových seminářů. Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|
|
||
Cvičení rozvíjející komunikativní dovednosti dětí (receptivní i produktivní). Základní jazykové roviny - fonetická, morfologická, syntaktická, lexikální, textová a pragmatická. Aplikace psycholing. poznatků do školní praxe. Gender v komunikaci. Kulturní specifika v komunikaci. Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|