PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení čtenářské pregramotnosti - OB7215304
Anglický název: The Didactic Development of Computer Literacy
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 25 / 25 (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Vyučující: PhDr. Marie Rychlíková, Ph.D.
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřské škole i na počátku školní docházky a rozvíjet jejich profesní kompetence v oblasti plánování, realizování a hodnocení aktivit zaměření na rozvoj budoucích čtenářů, s důrazem na rozvoj porozumění a přípravou na psaní. Součaástí předmětu bude i seznámení s metodami výuky čtení a psaní na ZŠ. 

Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
Literatura

KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998.

WILDOVÁ, R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.

BEDNÁŘOVÁ, J.; ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, a.s., 2007.

PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E. ; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2008.

MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. (eds.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, s.r.o., 2003, s.230. ISBN 80-7178-799-X.

KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, spol. s r.o., 2008. s.158. ISBN 978-80-7367-359-8.

PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006.

Poslední úprava: Rychlíková Marie, PhDr., Ph.D. (31.10.2013)
Metody výuky

Přednáška, diskuze, práce s texty, skupinová práce, videoukázky z praxe.

Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
Podmínky zakončení předmětu

Studentům bude udělen klasifikovaný zápočet na základě odevzdání seminární práce a splnění zápotočtového testu.

Termíny pro zápočtový test budou vyhlášeny v lednu 2019.

Obsah testu:

Současné pojetí čtenářské pregramotnosti.

Metody rozvoje porozumění.

Příprava na čtení a psaní.

Orientace v dětské literatuře.

Dieferenciace vzdělávací nabídkyv oblasti čtenářské pregramotnosti s ohledem na věk a vývoj dítěte. 

Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK