|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřské škole i na počátku školní docházky a rozvíjet jejich profesní kompetence v oblasti plánování, realizování a hodnocení aktivit zaměření na rozvoj budoucích čtenářů, s důrazem na rozvoj porozumění a přípravou na psaní. Součaástí předmětu bude i seznámení s metodami výuky čtení a psaní na ZŠ. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
|
|
||
KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998. WILDOVÁ, R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003. BEDNÁŘOVÁ, J.; ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, a.s., 2007. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E. ; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2008. MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. (eds.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, s.r.o., 2003, s.230. ISBN 80-7178-799-X. KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, spol. s r.o., 2008. s.158. ISBN 978-80-7367-359-8. PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006. Poslední úprava: Rychlíková Marie, PhDr., Ph.D. (31.10.2013)
|
|
||
Přednáška, diskuze, práce s texty, skupinová práce, videoukázky z praxe. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
|
|
||
Studentům bude udělen klasifikovaný zápočet na základě odevzdání seminární práce a splnění zápotočtového testu. Termíny pro zápočtový test budou vyhlášeny v lednu 2019. Obsah testu: Současné pojetí čtenářské pregramotnosti. Metody rozvoje porozumění. Příprava na čtení a psaní. Orientace v dětské literatuře. Dieferenciace vzdělávací nabídkyv oblasti čtenářské pregramotnosti s ohledem na věk a vývoj dítěte. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.10.2018)
|