|
|
|
||
Cílem přednášek je seznámit se s pedagogickou diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Získat orientaci o školní zralosti a školní připravenosti. Obsahem seminářů je diskuze nad příčinami OŠD. Příprava na pedagogickou práci učitelky mateřské školy s dětmi s OŠD, konkrétně: prevence, individuální vzdělávací program, vhodné metody a organizace předškolního vzdělávání atd. Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|
|
||
Cílem je seznámit se s pedagogickou diagnostikou, prevencí a možnostmi vzdělávání dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|
|
||
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha : Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-474-8 Další doporučená literatura
KROPÁČKOVÁ, J. Hledání možností spolupráce mateřské školy a základní školy pro zajištění návaznosti preprimárního a primárního vzdělávání. In: SYSLOVÁ, Zora, ed. Školní vzdělávací programy a evaluace v mateřské škole. [CD ROM]. Praha: Verlag Dashofer, 2013. ISSN 1802-4130. KROPÁČKOVÁ, J. Děti s odkladem školní docházky v mateřské škole. Poradce ředitelky. 2013 2(7) s. 20-23. ISSN 1804-9745 KROPÁČKOVÁ, J. Hračky pro děti předškolního věku nemusí být drahé. Poradce ředitelky. 2013 3(4), 26-28. ISSN 1804-9745 KROPÁČKOVÁ, J. Má mateřská škola za úkol děti připravovat na školu, nebo ne? In Vstup do školy. Praha, Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. r. o. 2012. KROPÁČKOVÁ, J. Předčasný vstup dítěte do ZŠ. Verlag Dashofer, 2012, ISSN 1802-4130. KROPÁČKOVÁ, J. Období zápisů do 1. tříd vrcholí. Poradce ředitelky mateřské školy. 2012, I., 6., s. 26-29. ISSN 1804-9745. KROPÁČKOVÁ, Jana. Má se dítě v mateřské škole učit? : Samozřejmě!. Informatorium 3-8. 2011, XVIII., 3, s. 8-10. ISSN 1210-7506. KROPÁČKOVÁ, Jana. Formy spolupráce mateřské školy s rodičovskou veřejností. Poradce ředitelky mateřské školy. 2011, I., 3., s. 19-22. ISSN 1804-9745. VERECKÁ,N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha, Lidové noviny 2002, Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|
|
||
Forma výuky: přednáška, seminář, exkurze, samostudium Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|
|
||
- aktivní účast na seminářích (dílčí úkoly: didaktické využití hry a hračky pro děti s OŠD, zpracování návrhu IVP pro dítě s OŠD, vyhledání zdrojů informací atd.) - zápočtový test - účast na exkurzi Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|
|
||
1. Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti
2. Odklady školní docházky
3. Spolupráce MŠ a ZŠ
4. Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání
5. Aktuální problémy
6. Exkurze (dle možností v 1. třídě ZŠ, či přípravné třídě nebo v pedagogicko-psychologické poradně) - adaptační problémy dětí při záhájení povinné školní docházky - problémy dětí nezralých, děti cizinců - RVP ZV, primární vzdělávání
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2015)
|