Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry. Analyzuje hru a učení,jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, zpracovávají recenze na současnou časopiseckou a knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
The course analyses the basic theoretical standpoint of play, its signs, developmental stages and the functions of children?s play. It analyses play and learning, its cognitive and social role in the development of the preschool child. In practice, students observe and then analyze play, prepare reviews of current journal articles and books related to the given topic.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
Příhoda,V. Ontogeneze lidské psychiky I. Praha: SPN, 1965.
Vymětal,J.,Rezková,V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha: Portál, 2001.
Poslední úprava: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2018)
Sylabus -
Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry. Zaměřuje pozornost na přínos hry ve skupině dětí v moderně pojaté pedocentricky orientované mateřské škole. Otevírá některá diagnostická vodítka vzešlá ze hry, důležitá pro volbu adekvátních přístupů k jednotlivým dětem.Analyzuje hru a učení, jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, zpracovávají recenze na současnou časopiseckou a knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice.
Poslední úprava: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2018)
The course analyses the basic theoretical standpoint of play, its signs, developmental stages and the functions of children?s play. Attention focuses on the contribution of play to the group of children in a modern, child-centred nursery school. It suggests several diagnostic guidelines ensuing from play that are important for the choice of adequate approach methods to individual children. It analyses play and learning, its cognitive and social role in the development of the preschool child. In practice, students observe and then analyze play, prepare reviews of current journal articles and books related to the given topic.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)