|
|
|
||
Rozbor stěžejních otázek a problémů současného předškolního vzdělávání v podmínkách mateřské školy s přihlédnutím k jeho vývojovým proměnám. Komparace řešení u nás a ve světě. Obsah předškolního vzdělávání a jeho didaktická transformace. Vzdělávací programy a kurikula. Individualizace vzdělávání z hlediska naplňování cílů osobnostního rozvoje.
Poslední úprava: OPRAVILO/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2012)
|
|
||
Cíl kurzu : na základě rozboru a reflexe aktuálních otázek teorie a praxe předškolní výchovy a vzdělávání seznámit se specifikou předškolní pedagogiky Poslední úprava: OPRAVILO/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2012)
|
|
||
Studijní literatura Bruceová,T. Předškolní výchova, Portál 1996 Helus,Z. Dítě v osobnostním pojetí, Portál 2004 Kolláriková,Z.,Pupala,B.,Předškolní a primární pedagogika,Portál 2003 OpravilovámE,,Grbhartová,V.,Rok v mateřské škole.Portál 2011 Opravilová,E., Kropáčková,J.,Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky,UK Praha, Ped.fak 2007 Opravilová,E., Uhlířová,J., Předškolní výchova v zrcadle pramenů, UK Ped.fak.2010 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. VÚP 2004. Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2016)
|
|
||
přednáška, samostatné studium, zpracování písemného elaborátu Poslední úprava: OPRAVILO/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2012)
|
|
||
Podmínky pro udělení zápočtu 1.seminární práce 2.záznam o pozorování edukačního prostředí, 3.aktivní komunikace a kooperace
Náměty na seminární práce Dítě v proměnách času (reflexe na základě literatury) Hnutí za novou výchovu (reflexe původních pramenů) Postavení dítěte v současném světě (úvaha) Předškolní výchova v zahraničí (využití vlastní zkušenosti) Předškolní dítě v ohrožení (případová studie na základě vlastního pozorování) Děti a umění (úvaha nad RVP PV) Obraz předškolního dítěte ve výtvarném umění (literatuře) (rozbor) Poslední úprava: OPRAVILO/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2012)
|
|
||
Témata Proměny obrazu dětství Předškolní výchova jako problém sociální a vzdělávací politiky Dítě v současném světě Geneze cílů (od předškolní výchovy k předškolnímu vzdělání) Tradiční a nové modely předškolní výchovy (Reggio pedagigika, Situationseinsatz) Strategie vzdělávacích programů a kurikulum. Poslední úprava: OPRAVILO/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2012)
|