Cílem kurzu je seznámit studující s některými tématy sociální a pedagogické psychologie, která jsou relevantní pedagogické praxi v mateřských školách. Konkrétně bude pozornost věnována těmto tématům: socializace v rodině a ve škole, sociální a kognitivní učení, sociální role a osobní identita, sociální komunikace, sociální skupiny, učitelská identita, motivace. V rámci kurzu studující vypracují zadaný úkol. Kurz je uzavřen písemným testem.
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (28.02.2018)
Literatura
Bendl, S. - Kucharská, A.: Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha, PedF UK 2008.
Čáp, J.: Psychologie vyučování a učení. Praha, Karolinum 1994.
Výrost, J. - Slaměník, I.: Sociální psychologie. Praha: ISV nakladatelství 1997.
Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Praha: Academia 1999.
Helus, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum 1992.
Hrabal, V.: Jaký jsem učitel? Metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. Praha, SPN 1988.
"Rodina a škola". Časopis Pedagogika. 1999, 1. Monotem. číslo.
Vágnerová, M. - HadjMoussová, Z. - Štech, S.: Psychologie handicapu. Praha, Karolinum 2004. (kapitola S. Štecha)
Další publikace budou doporučeny na přednáškách.
Poslední úprava: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)