|
|
|
||
Zážitková příprava studentů v artefiletickém pojetí. Základní předpoklady kompetencí k výchovnému vedení zážitkových
aktivit ve výchově uměním. Řešení osobních nebo kázeňských problémů žáků, základní psychohygienické a etické
předpoklady k pedagogické práci a jejich rozvíjení.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
Cíle předmětu: získání základních znalostí z oblasti artefiletiky (metodických, teoretických, praktických), dovedností k vedení a přípravě artefileticky pojaté výuky
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
|
|
||
CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. SLAVÍK, J. Artefiletika. In ROESELOVÁ, V. a kol.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2000, s.50 - 52, 192 - 206. SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2000. VANĚK, J. Úvod do estetické zkušenosti. Praha : Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky, 1997. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
požadavky ke Z:
Aktivní účast min. 70% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
|
|
||
Sylabus:
1. metodická stránka artefileticky pojaté výuky (methodics of artephiletical lesson) - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum 2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky (theory of artephiletical lesson) - obsah zážitku v edukativní situaci, koncept, prekoncept, komunikace, reflektivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl artefiletiky a arteterapie, umění a artefiletika 3. praktická složka semináře (practical part of the course) - vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění, reflexe výtvarného zážitku klíčová slova: výtvarný zážitek, obsah, výraz, reflexe, prekoncept, koncept
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
|