Orbis pictus I - OB2321027
|
|
|
||
Umělecké dílo ve veřejném a soukromém prostoru a ve výchovné situaci. Umělecké organizace a instituce: typy, poslání,
koncepce, sbírky. Programy metodických center galerií a uměleckých muzeí. Výchovná situace, poslání a funkce interpreta
a animátora výtvarného umění. Umělecké dílo, divák, recipient. Percepce a apercepce uměleckého díla. Návrhy animací a
dílčí etudy v systému umělecké dílo - animátor - recipient.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
Cíle:
Od reflexe chápání funkcí obrazu v současné kultuře a reflexe animační praxe k tematizaci a konceptové analýze specifického edukačního modelu , k rozpoznání kontextů a plurality interpretací. Vytvoření návrhu edukačního modelu v oblasti zprostředkování kulturního produktu/artefaktu. Struktura scénáře animace a editace edukativních materiálů pro muzeum/galerii. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2008)
|
|
||
GOMBRICH, E.: Příběh umění. Odeon, Praha 2001. GOMBRICH, E.: Umění a iluze. Odeon, Praha 1985. HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění. MU Brno 1998. KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. 2000 PALEK, B.: Sémiotika. Praha, Karolinum 1997 Katalogy aktuálních výstav a expozic galerií a muzeí. Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2010)
|
|
||
přednáška Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Vedení reflexivních záznamů, portfolia materiálů, odevzdání dílčích studií na zvolené téma.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2008)
|
|
||
Klíčová slova:
Kultura, vizuální kultura, kulturní rozhraní. Umění, interpretace, sémiotika, reflexivní praxe. Obrazový znak, symbol, symbolický systém, text, kontext. Narativita, mýtus, diskurs, gender, subjekt. Muzeum, muzeum umění, galerie. Animace, edukativní program. RVP - rámcový vzdělávací program. Teorie: Současné pojetí muzea/galerie jako komunikačních médií. Galerijní edukace v kontextu soudobých pedagogik a teorií vizuality vč. teorie výtvarné výchovy. Průzkum diskursivních vrstev ovlivňujících pojetí uměleckého díla v současnosti. Tvorba významů - proměny významu znaku (symbolu) ve vztahu ke kulturním, historickým, sociálním, genderovým kontextům. Obraz jako text a jeho kódování, obrazový diskurs a instituce. Praxe: Praktické dílny, rozbor konkrétních případových studií z profesionálních programů. 1. Galerie Rudolfinum, Mgr. Marian Pliska, lektorské oddělení Galerie Rudolfinum(pliska@rudolfinum.org). 2. Programová nabídka lektorského oddělení NG Veletržní palác 3. Programová nabídka lektorského oddělení U(P)M, Mgr. Vladimíra Jinochová (education@upm.cz Příprava vlastního projektu. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2008)
|