Cílem studijního předmětu je prohloubit příslušné znalosti studentů a rozvinout jejich kompetence v oblasti přípravy, vlastní tvorby a využívání multimediálních aplikací a vybavit je způsobilostí pro samostatnou práci s rozsáhlejšími a náročnějšími multimediálními aplikacemi a projekty.
Předmět je zaměřen na pochopení koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby multimediálních aplikací v kontextu moderních trendů v oblasti multimédií a informačních technologií (webové technologie, prostorové zobrazování, rozšířená a virtuální realita, aj.), využití technologie digitalizace při získávání obrazových a zvukových dat a činnosti při zpracování obrazových a zvukových dat na počítači. Dále se předmět zaměřuje na funkční charakteristiky vybraných programových nástrojů pro práci s multimediálními aplikacemi a vývoj aplikací rozšířené reality, práci s nelineárními editačními systémy, provádění potřebných editačních a finálních úprav digitalizovaného obrazu a zvuku při tvorbě multimediálních aplikací, úpravu a implementaci digitálního obrazového a zvukového obsahu do prostředí rozšířené reality a následně do komplexních multimediálních projektů.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (03.12.2014)
The course is focused on understanding the conceptual, functional and aesthetic aspects of multimedia applications in the context of modern trends in multimedia and information technology (web technologies, spatial imaging, augmented and virtual reality, etc.), the use of technology in obtaining digitalization video and audio data and processing digital video and audio data. Moreover, the course focuses on the functional characteristics of selected software tools for working with multimedia applications and the development of augmented reality applications, working with editing systems, performing the necessary modifications of digitized video and audio within the creation of multimedia applications.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (03.12.2014)
Literatura
CALVERLEY, G., CHILDS, M., SCHNIEDERS, L. Video for education. Lulu.com, 2008.
BERÁNEK, P. Digitální video v praxi. Praha : Unis publishing. 2001.
ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha : Grada Publishing, 2002.
FINNEY, A., ENGLAND, E. Managing Multimedia: Project Management for Interactive Media. Boston : Addison-Wesley, 2002.
GRACE, R. Hudba a zvuk na počítači. Praha : Grada Publishing, 1998.
HAMLIN, J. S. Grafika a animace. Brno : Unis Publishing, 2000.
CHAPMAN, N., CHAPMAN, J. Digital Multimedia. Boston : Addison-Wesley, 2001.
JUŘICA, J. Video na počítači. Praha : Computer Press, 2002.
KALBAG, A. Počítačová grafika a animace. Bratislava : Príroda, 2001.
KOHOUTKOVA, J. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures. Amsterdam : Universiteit van Amsterdam, 2003.a
PECINOVSKÝ, J. Upravujeme digitální video. Praha : Grada Publishing, 2002.
RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.
SUTCLIFFE, A. Multimedia and virtual reality: designing usable multisensory user interfaces. Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum, 2003.
MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.