PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Podnikání v oblasti IT - OB2319554
Anglický název: ICT Business Enterprise
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Battistová
Prerekvizity : OB2319356
Je záměnnost pro: OB2319553
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informační technologie a v podnikání s využitím informační technologie. Předmět je zaměřen na principy a základy praktického ovládání elektronického obchodování. Studenti by měli pochopit možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Literatura
  • BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha : Management Press, 1997.
  • DONALDSON, B. Sales Management. Theory and Practice. Praha : Mass Trading Media, 1997.
  • DONÁT, J. e-Business pro manažery. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • FRENZEL, C. W. Management of Information Technology. Cambridge : International Thomson Publishing, 1996.
  • KALA, J., PŘÁDKA, M. Elektronické bankovnictví. Computer Press, 2000.
  • KOSIUR, D. Principy a praxe elektronické komerce. Computer Press, 1998.
  • NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada Publishing, 1999.
  • VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press, 1997.

Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (25.11.2009)
Sylabus
  • rysy a zvláštnosti podnikání v informatice,
  • vztah obchodu a informatiky,
  • trh a produkty, B2B, B2C struktura trhu v oblasti informačních technologií,
  • finanční datové toky na Internetu a elektronické bankovnictví,
  • principy elektronického obchodování, tvorba modelu internetového obchodu, elektronický podpis, jeho vlastnosti a použití,
  • marketingový cílový systém, obchodní plán,
  • základní procesy ve firmě zabývající se informační technologií nebo poradenstvím,
  • prezentace firmy na Internetu, reklama a propagace, komunikace se státní správou

Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK