Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informační
technologie a v podnikání s využitím informační technologie. Předmět je zaměřen na principy a základy praktického
ovládání elektronického obchodování. Studenti by měli pochopit možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
The aim of the course is to acquaint students with the information and procedures related to business in the field of information
technology and business using information technology. The course focuses on principles and foundations of practical command of electronic commerce. Students should understand the possibilities of the Internet as an environment conducive to business.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Literatura
BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha : Management Press, 1997.
DONALDSON, B. Sales Management. Theory and Practice. Praha : Mass Trading Media, 1997.
DONÁT, J. e-Business pro manažery. Praha : Grada Publishing, 2000.
FRENZEL, C. W. Management of Information Technology. Cambridge : International Thomson Publishing, 1996.
KALA, J., PŘÁDKA, M. Elektronické bankovnictví. Computer Press, 2000.
KOSIUR, D. Principy a praxe elektronické komerce. Computer Press, 1998.
NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha : Grada Publishing, 2000.
STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada Publishing, 1999.
VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press, 1997.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (25.11.2009)
Sylabus
rysy a zvláštnosti podnikání v informatice,
vztah obchodu a informatiky,
trh a produkty, B2B, B2C struktura trhu v oblasti informačních technologií,
finanční datové toky na Internetu a elektronické bankovnictví,
principy elektronického obchodování, tvorba modelu internetového obchodu, elektronický podpis, jeho vlastnosti a použití,
marketingový cílový systém, obchodní plán,
základní procesy ve firmě zabývající se informační technologií nebo poradenstvím,
prezentace firmy na Internetu, reklama a propagace, komunikace se státní správou
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)