Posláním studijního předmětu Multimediální a hypermediální aplikace je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Multimediální systémy možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti multimédií, resp. hypermédií orientované na specifické technické a programové vybavení a využití příslušných aplikací, a to z pohledu zdůrazňujícího technické, technologické, praktické a provozní aspekty problematiky.
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
Literatura
FINNEY, A., ENGLAND, E. Managing Multimedia: Project Management for Interactive Media. Boston : Addison-Wesley, 2002.
KOHOUTKOVA, J. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures. Amsterdam : Universiteit van Amsterdam, 2003.
ČEŠKOVÁ, M. Hudba na počítači. Praha : Grada Publishing, 2003.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS3 Praha : Computer Press, 2008.
HAMLIN, J. S. Grafika a animace. Brno : Unis Publishing, 2000.
ŽITNÍK, L. Inspirativní webdesign. Praha : Mobil Media, 2003.
Studijní materiály v síti OIV KITTV Dostupné z URL: < http://it.pedf.cuni.cz/>.
Server o konvergenci médií Dostupné z URL: < http://www.tvmeetstheweb.com>.
Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz>.
Server o problematice digitální techniky Dostupné z URL: < http://www.jukon.cz>.
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Sylabus
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a rozvinutí kompetencí studentů pro práci s multimediálními a hypermediálními aplikacemi na počítači, včetně volby a ovládnutí příslušných zařízení či programů a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Předmět se orientuje na poznání možností a způsobů využití programového vybavení pro zpracování zvuku, programového vybavení pro zpracování obrazu, možnosti práce s různými souborovými formáty a na poznání možností a způsobů tvorby multimediálních a hypermediálních aplikací na dalších platformách včetně orientace do oblasti 3D, VRLM a fraktálové grafiky.
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)