Předmět sleduje po teoretické i praktické stránce logickou linii zpracování výzkumné nebo aplikační práce: výběr tématu, postup po zadání závěrečné bakalářské práce (BP), formulace cílů, zpracování metodiky, práce s tištěnými i elektronickými informačními zdroji a jejich citace, metody vhodné pro realizaci praktické části BP, řešení modelových příkladů, zpracování BP, zpracování výsledků a jejich interpretace, požadavky na formální uspořádání, prezentace vybraných úseků BP.
Poslední úprava: Fuglík Viktor, PhDr., Ph.D. (19.02.2013)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s přístupem k realizaci bakalářských prací po formální, obsahové a typografické stránce, se základy odborné a vědecké práce, používání výzkumných metod a s úvodem do základů matematického a statistického zpracování dat. Předmět poskytuje praktické základy potřebné k vědeckému způsobu práce při analytickém a kvalitativním zpracování údajů. Student se zde seznámí s tím, jakou strukturu má mít bakalářská práce a o tom, jaké vědecké metody může ve své práci použít.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Literatura
ANDĚL, J. Statistické metody. Praha : Matfyzpress, 1993.
ČSN ISO 690-1Bibliografické citace. Část 1: Obsah, forma a struktura. Praha: Český normalizační institut, 1996.
ČSN ISO 690-2Bibliografické citace. Část 2: Elektronické dokumenty nebo jejich části. Praha: Český normalizační institut, 2000.
ČSN 01 6910 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 1997.
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1995.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997.
HOLOUŠKOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. a kol. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995.
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1993.
KAPOUNOVÁ, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava : Ostravská universita, Pedagogická fakulta, 1998.
POLÁCH, E. Pravidla sazby diplomových prací. České Budějovice: Pedagogická fakulta, 1997.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: CDVU 1996.
ŘEHÁK, J., ŘEHÁKOVÁ, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Praha : Academia, 1986.
ŠKALOUDOVÁ, A. Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha : PedF UK, 1998.
Poslední úprava: Fuglík Viktor, PhDr., Ph.D. (18.02.2013)
Sylabus -
INFORMAČNÍ ZDROJE A MATERIÁLY PRO ZPRACOVÁNÍ ZBP
POSTUP ZPRACOVÁNÍ ODBORNÉ STUDIE
INFORMAČNÍ ZDROJE V ODBORNÉ PRÁCI
METODY POUŽÍVANÉ V EMPIRICKÉ ČÁSTI PRÁCE
ZPRACOVÁNÍ ZÍSKANÝCH INFORMACÍ A VÝSLEDKŮ VÝZKUMU
INTERPRETACE A PREZENTACE ZÍSKANÝCH VÝSLEDKŮ
OBHAJOBA ZÁVĚREČNÉ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Poslední úprava: Fuglík Viktor, PhDr., Ph.D. (18.02.2013)
Information resources and materials for BP processing Method of processing a professional study Information sources in professional work Methods used in the empirical part of the thesis Processing of collected information and research results Interpretation and presentation of the results obtained Defense of the final bachelor thesis
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Zápočet
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů
Závěrečná prezentace zvoleného tématu
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)