Posláním předmětu Grafický aplikační software je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické technické a programové vybavení, a to z pohledu zdůrazňujícího technické, technologické, praktické a provozní aspekty problematiky. Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a rozvinutí kompetencí studentů pro práci s grafickými daty na počítači, včetně volby a ovládnutí příslušných zařízení či programů pro práci s grafikou a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Předmět se orientuje na prohloubení vědomostí a dovedností studentů v oblasti pokročilé 2D grafiky a 3D grafiky, konkrétně pak technologicko-praktických předpokladů pokročilých možností a způsobů využití vybraných rastrově a vektorově orientovaných grafických editorů a dalších specializovaných programů pro úpravu parametrů grafických souborů a prezentaci grafických informací, včetně předtiskové úpravy.
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2011)
The mission of the course Software Applications for CG is to provide students in relation to the primary subject Computer Graphics the deepening of the knowledge and skills in the field of computer graphics, oriented to specific hardware and software, from the perspective emphasising technical, technological, practical and operational aspects of the problem. The course is oriented on the acquisition additional knowledge and abilities students develop skills for work with image data to a computer, including the choice and mastering of the equipment or programs for working with graphics and understanding their functional specifications and options. The course concentrates on deepening knowledge and skills of students in the fields of advanced 2D graphics and 3D graphics, particularly the techno-practical assumptions of advanced options and uses of selected raster and vector graphics editors, and of other specialized programs to adjust the parameters of graphic files, and graphical presentation of information, including prepress preparation.
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2011)
Literatura
BAIN, S. CorelDraw : The Official Guide. Barkley : Corel Press, 2004. DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2008. FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005. HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008. KADAVÝ, D. CorelDRAW. Brno : Computer Press, 2007. KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2008. KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2008. KOLEKTIV. Cinema 4D R10. Brno : Computer Press, 2008. KOLEKTIV. GIMP praktická uživatelská příručka. Brno : Computer Press, 2007. ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006. TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. 3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >. 3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >. 3D Total. The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >. Digineff. Wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >. Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >. Pixel. 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >. Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >. Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2011)
Sylabus -
Pokročilá práce ve vektorovém grafickém editoru
Programování 3D aplikací OpenGl
2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D, práce se scénou, pohyb, animace
3D Grafické editory
Možnosti 3D modelováni, představení produktů, modelovací techniky
Cinema 4D
Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering
Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling
Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály
Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu