Sppg znevýhod. člověka s SP II. - OB2318316
|
|
|
||
Komunikační metody sluchově postižených, orální metoda, bilingvální metoda, totální komunikace, znakový jazyk.
Kompenzační pomůcky, sluchadla, FM systémy, kochleární implantát. Uvedení do problematiky výchovy dítěte se
sluchovým postižením, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte, rehabilitace po KI (sluchová výchova, řečová
výchova, odezírání). Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova,
středisko rané péče, speciálně pedagogické centrum,mateřská škola, základní škola, střední škola, možnosti studia na
vysoké škole. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe
pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
|
|
||
SOVÁK,M. Uvedení do logopedie. Praha, SPN, 1978-1982. SOVÁK,M. Logopedie. Praha SPN 1. (1966,1971,1974) (1978,1980) NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994 KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha, Karolinum 2002 POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. MU Brno 1996 JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I, II. SPN Praha, 1990 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
|