PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s PCH I. - OB2318309
Anglický název: Special Education - Individuals with Behavioral Disorders I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OBSP18709
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Prerekvizity : OB2318390, OB2318399
Záměnnost : OB2318107
Je prerekvizitou pro: OB2318342, OB2318319
Je záměnnost pro: OB2318107
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově. Klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického. Multifaktoriální pojetí poruch chování. Současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR a ve vybraných zemích EU. Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy v ČR (diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy, dětské domovy, zařízení pro děti cizince). Výchovně-terapeutické přístupy k osobám závislým na náykových látkách. Bio-psycho-sociální-spirituální model závislostního chování. Systém ambulantní a rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách. Harm Reduction. Svépomocné organizace působící v ČR. Současná drogová scéna v ČR. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy
Poslední úprava: Šotolová Eva, doc. PaedDr., Ph.D. (14.09.2017)
Literatura

Kaleja, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4.

Kaleja, M. (Ne) připravený pedagog a žák z prostředé sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2015. ISBN 978-807510-160-0.

Kalina, K. a kol.: Mezioborový glosář pojmů z oblasti drog a drogových závislostí. Praha: Úřad vlády ČR, 2001. ISBN 80-238-8014-4.

Kalina, K. a kol. Drogy a drogové závislosti 1 a 2. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.

Kalina, K. Terapeutická komunita. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2449-2.

Kalina, K. Základy klinické adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-4331-8.

Kalina, K. Terapeutické komunity v České republice. Adiktologie. 2013, 13, č. 2,

s. 84. Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. LF UK. ISSN 1213-3841.

Kalina, K. a kol. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015.

Slomek, Z. Etopedie. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6.

Škoviera, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.

Zákon č. 109/2002 Sb., novela 333/2012 Sb. Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.

Zákon č. 218/2003 Sb. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže.

Poslední úprava: Šotolová Eva, doc. PaedDr., Ph.D. (17.09.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK