PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhod. člověka se SPU II. - OB2318118
Anglický název: Special Education - Individuals with Specific Learning Disabilities II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 39 [hodiny]
Počet míst: 40 / 40 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Prerekvizity : OB2318108, OB2318220
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Reedukace dyslexie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s dyslexií. Reedukace dysgrafie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s dysgrafií. Reedukace dysortografie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s dysortografií. Reedukace dyskalkulie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s dyskalkulií. Deficity dílčích funkcí a metoda Brigitte Sindelarové. Výuka cizího jazyka u dětí s SPU. Spolupráce s rodiči.
Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
Literatura

Základní literatura:

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

MICHALOVÁ, Z. (2007) Sondy do problematiky specifických poruch učení. Havlíčkův Brod : Tobiáš. ISBN 80-7311-075-X.

ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha : Portál. ISBN 80-7178-800-7.

Doplňující literatura:

BARTOŇOVÁ, M. (2007) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno : Paido. 978-80-7315-162-1.

BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido 2000. ISBN 80-85931-89-3.HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I., ŠIGUTOVÁ, M. Anglický NÁPADníček. (in English: Book of Ideas for Teaching English to Pupils with Dyslexia). Printed in Spain : Oxford University Press, 2006. ISBN 0-19-480700-2.

JUCOVIČOVÁ, D. et al. (2009) Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nakladatelství D + H. ISBN 978-80-87295-00-7.

LEBEER, J. (2006) Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. Praha : Portál. ISBN 80-7367-103-4.

NOVÁK, J. (2004) Dyskalkulie. Havlíčkův Brod : Tobiáš. ISBN 80-7311-029-6.

SIMON, H. (2006) Dyskalkulie. Praha : Portál. ISBN 80-7367-104-2.

ZELINKOVÁ, O. (2005) Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Praha : Tobiáš. ISBN 80-7311-022-9.

Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Požadavky ke zkoušce

Podmínky ke splnění kurzu:

  • vypracování reflexe na zadané téma (část studentů zpracuje reflexi filmu o SPU "Školou bez překážek", část studentů zpracuje reflexi na jednu z publikací Žáčkové a Jucovičové (možné tituly "Smyslové vnímání", "Dyslexie", "Dysgrafie" - více informací o bružurkách autorek naleznete na webových stránkách http://www.dh.wz.cz/). Datum odevzdání 12.10.2010.
  • vypracování IVP pro vybraného žáka s SPU na základě poradenské zprávy. Datum odevzdání 2.11.2010.
  • tvorba reedukační pomůcky/materiálů (ve skupinách). Datum odevzdání 21.12.2010.

Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK