Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OB2318112
|
|
|
||
1. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého postižení, bazální
stimulace v práci somatopedů , progresivní invalidizující onemocnění)
2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty
(craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů -
výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV)
3. Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky).
4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes
mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s
nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2010)
|
|
||
DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty.Brno: Paido, 2006 HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009 HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)
|