|
|
|
||
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený jednak k rozvoji osobnosti a prosociálního chování a jednak k uměleckému rozvoji prostřednictvím dramatu a divadla. Prostřednictvím her a cvičení se studenti seznámí s různými technikami práce s dětmi, což posílí jejich představu o pedagogické komunikaci. Získají příležitost k sebepoznání zaměřenému na všechny složky své osobnosti, k sebehodnocení a seberegulaci. Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů, a je rozdělen do 2 okruhů, které se vzájemně prolínají.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
|
|
||
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla. Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování : zásobník 146 her a cvičení pro rozvoj osobnosti. 1. vyd. Praha : Strom, 1997. 47 s. ISBN 80-901954-7-4 KLECHOVÁ, V. Výchovná dramatika. 1. vyd. Kroměříž : Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola, 2004. 80 s. ISBN 80-239-4215-8 KOŤÁTKOVÁ, S. aj. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1998. 222 s. ISBN 80-7184-756-9 MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, Katedra výchovné dramatiky, 2004. 223 s. ISBN 80-7331-021-X MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu, aneb Hledání dramatičnosti. 2. vyd. Praha : AMU, Divadelní fakulta, 2004. 122 s. ISBN 80-7331-013-9 MORGANOVÁ, N.; SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. 1. vyd. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku ve spolupráci s IPOS-ARTAMA, 2001. 250 s. ISBN 80-901660-2-4 PAVLOVSKÁ, M.; BENEŠOVÁ, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé II: divadlo ve výchově. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 2. vyd. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-02-0 VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. 1. vyd. Praha : ISV, 1999. Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
a) Osobnostní a sociální rozvoj jedince 1. navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama; 2. rozvoj dovednosti citlivě vnímat pocity druhých lidí, komunikovat a kooperovat s nimi, reagovat na podněty, chápat souvislosti a situace. b) Teorie dramatické výchovy 1. seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy; 2. představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením; 3. seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry; 4. tvorba dramatických situací; 5. posouzení kvality obsahové a formální stránky dramatického díla. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
|