|
|
|
||
Předmět poskytuje základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologii.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologii. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
KOHOUTEK, R. Úvod do psychologie : normalita a abnormalita psychiky osobnosti. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3795-4
MLČÁK, Z. Základy psychopatologie. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. ISBN 80-7042-263-7.
SVOBODA, M.; ČEŠKOVÁ, E.; KUČEROVÁ, H. Psychopatologie a psychiatrie. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-154-9
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozš. a přepr. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3 Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu:písemný test (min. úspěšnost 75 %). Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (06.12.2018)
|
|
||
1. Vývojové aspekty v jednotlivých kategoriích.
2. Faktory působící při psychopatologickém vývoji.
3. Diagnostika problémů výchovných a výukových - problémový žák, možnosti působení pedagoga. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
|