|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout informace týkající se ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí a zajistit tak skutečnou připravenost pedagogických pracovníků na extrémní situace, do nichž se mohou dříve či později dostat.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout informace týkající se ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
BENEŠ, P. aj. Ochrana člověka za mimořádných okolností: havárie s únikem nebezpečných látek, radiační havárie. Praha : Fortuna, 2002. 23 s. ISBN 80-7168-818-5
DANIELOVSKÁ, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí: pro 1. stupeň ZŠ. Praha : Fortuna, 2003. 31 s. ISBN 80-7168-864-9
HERINK, J.; BALEK, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí: živelní pohromy. Praha : Fortuna, 2002. 39 s. ISBN 80-7168-830-4
HORSKÁ, V.; MARÁDOVÁ, E. Ochrana člověka za mimořádných událostí: sebeochrana a vzájemná pomoc. Praha : Fortuna, 2002. 39 s. ISBN 80-7168-829-0
KROUPA, M. Integrovaný záchranný systém. Praha : Armex, 2006. 199 s. ISBN 80-86795-35-7
LINHART, P. aj. Ochrana člověka za mimořádných situací: příručka pro učitele základních a středních škol. Praha : Tech-market, 1999. 127 s. ISBN 80-86114-25-2
MARÁDOVÁ, E. Ochrana člověka za mimořádných událostí. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institutu ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-24-5 Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: úspěšnost v zápočtovém testu (75 %). Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (19.01.2018)
|
|
||
1. Popis, příčiny a důsledky událostí, které jsou považovány za mimořádné (živelní pohromy, ohrožení únikem nebezpečných látek, radiací, teroristickým útokem aj.).
2. Základní pokyny pro obyvatelstvo.
3. Činnost Integrovaného záchranného systému (odborná stáž ve spolupráci s GŘ HZS).
4. Pokyny, jak se v případě ohrožení zachovat a jak poskytnout pomoc ostatním. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
|