|
|
|
||
Předmět má prožitkový charakter a vede studenty k osvojení vybraných psychohygienických technik, které může pedagogický pracovník v praxi využít. Těžiště poznatkové části předmětu spočívá v problematice zvládání stresu a umožňuje hlubší pochopení příčin, projevů a následků zátěžových situací v každodenním životě člověka.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je získání základních poznatků a dovedností z oblasti moderní psychohygieny. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2016)
|
|
||
BEDRNOVÁ, E., PAUKNEROVÁ, D. a kol. Management osobního rozvoje: Duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. Praha : Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-381-6. FONTANA, D. Stres v práci a v životě. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1033-7. NEŠPOR, K. Sebeovládání. Praha :m Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0827-3. NEŠPOR, K. Duševbní pružnost v každodenním životě. Praha : Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0778-8. SLEZÁČKOVÁ, A. Průvodce pozitivní psychologií: Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-2473507-8. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2016)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na seminářích (předpokládá se nácvik vybraných psychohygienických technik) a závěrečné sebezkušenostní reflexi. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (09.09.2017)
|
|
||
1. Psychohygiena a její význam. 2. Koncepce self-managementu. 3. Podmínky a zásady zdravé životosprávy. 4. Soudobé poznatky o stresu a jejich využití. 5. Zvládání psychické zátěže v podmínkách pomáhajících profesí. 6. Praktikum základních psychohygienických technik. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2016)
|