|
|
|
||
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Osvojí si dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3
VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK.
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4.
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679- Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce - zkouška má 2 části: 1. část - odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků a úspěšné obhájení seminární práce (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) . 2. část - písemný test (min. úspěšnost 75 %) Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.02.2014)
|
|
||
1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů.
2. Diagnostika sociálních vazeb.
3. Autorita a její přijetí skupinou.
4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu.
5. Utváření hodnotového systému.
6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy.
7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|