PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Sociální psychologie - OB2317112
Anglický název: Social Psychology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 60 / 60 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Prerekvizity : OB2317101
Je prerekvizitou pro: OB2317128, OB2317120, OB2317118, OB2317129
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Osvojí si dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou.

Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
Literatura

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3

VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK.

VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8

HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4.

HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.

NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky ke zkoušce - zkouška má 2 části:

1. část - odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků a úspěšné obhájení seminární práce (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) .

2. část - písemný test (min. úspěšnost 75 %)

Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.02.2014)
Sylabus -

1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů.

2. Diagnostika sociálních vazeb.

3. Autorita a její přijetí skupinou.

4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu.

5. Utváření hodnotového systému.

6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy.

7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK