|
|
|
||
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority. Výchovu ke zdraví považuje za vědomou tvorbu příležitostí pro poznání cest k podpoře zdraví a východisko pro potřebné změny v chování. Opírá se o cíle programu WHO "Zdraví 21", kde je nastolen požadavek na vybudování systému adekvátní odborné přípravy pro řízení a řešení praktických problémů v oblasti veřejného zdravotnictví - zkvalitnění zdravotního stavu populace.
Poslední úprava: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou výchovy ke zdraví, motivovat je k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie a o otázky výchovy ke zdraví v kontextu výchovy a vzdělávání. Poslední úprava: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0
HOLČÍK, J.; KAŇOVÁ, P.; PRUDIL, L. Systém péče o zdraví a zdravotnictví. Brno : NCONZO, 2005. ISBN 80-7013-417-8
JANEČKOVÁ, H.; HNILICOVÁ, H. Úvod do veřejného zdravotnictví. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-592-9
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1
WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2
MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5
Usnesení vlády ČR č. 1046, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR, ze dne 30. 10. 2002. Poslední úprava: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: - aktivní účast na prezenční části výuky, vypracování a prezentace seminárního úkolu; - úspěšné absolvování zápočtového testu. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.
2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority.
3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody.
4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím.
5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví. Poslední úprava: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|