Rozvíjet a upevnit dovednost studentů pracovat s různými druhy textů v běžné a odborné praxi.
Práce v semináři je zaměřena na praktický rozbor a produkci informačních, úředních, publicistických a
odborných textů. Typy textů. Struktura textu. Funkční jazykové styly a text. Rozbor cizojazyčných textů. Text jako
prostředek a cíl výuky cizího jazyka. Výběr cizojazyčných textů pro výuku. Didaktické zpracování textu ? osnova, tvoření
otázek a úloh k textu (včetně testových), sestavování komentáře, zpracování slovní zásoby, vyhledávání klíčových slov,
vypracování anotace apod.
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.11.2008)
Cíl předmětu -
Rozvíjet a upevnit dovednost studentů pracovat s různými druhy textů v běžné a odborné praxi.
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2008)
Development and mastering of students' writing skills. Work with different kinds of texts in both day-to-day and specialized practice.
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2008)
Literatura
LOSEVA,S. M. Kak stroitsja těkst. Moskva: Prosvěščenije, 1980. Těkst i jego katěgorial¨nyje priznaki. Kijev: Gosudarstvennyj institut inostrannych jazykov, 1989.Těkst kak otobraženije kartiny mira. ??skva: ??skovskij gosudarstvennyj institut inostrannych jazykov, 1989. Těkst kak javlenije kul'tury. Novosibirsk: Nauka, 1989. MUČNIK, B. S. Čelověk i těkst. Moskva: Kniga, 1985. Kommunikativnyje i kognitivnyje problemy leksikona i těksta. ??skva: ??skovskij gosudarstvennyj lingvističeskij universitět, 1992. Fungování textu ve společenské komunikaci. Praha: Univerzita Karlova, 1988. HIRSCHOVÁ, M. Úvod do teorie textu. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989. Funkcional'nyje stili. Lingvometodičeskije aspekty. Moskva: Nauka, 1985. Text a textológia. Bratislava: Veda, 1989. Intertextuality. Berlin: W. de Gruyter, 1991.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (30.11.2014)
Sylabus -
Práce v semináři je zaměřena na praktický rozbor a produkci informačních, úředních, publicistických a
odborných textů.
Typy textů. Struktura textu. Funkční jazykové styly a text. Rozbor cizojazyčných textů. Text jako prostředek a cíl výuky
cizího jazyka. Výběr cizojazyčných textů pro výuku. Didaktické zpracování textu ? osnova, tvoření otázek a úloh k textu
(včetně testových), sestavování komentáře, zpracování slovní zásoby, vyhledávání klíčových slov, vypracování anotace
apod.
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2008)
Work in this seminar is focused on practical analysis and production of texts of different styles (informative, administrative, journalistic and specialized).
Types of texts. Structure of texts. Function language styles and text. Analysis of foreign language texts. Text as the means and aim of foreign language teaching. Selection of foreign language texts for teaching. Didactic approach to texts - synopsis, making questions and exercises for texts (including testing ones), composition of a commentary, processing vocabulary, searching for key words, writing an annotation etc.
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2008)