Stěžejní částí výběrového kurzu Role muzea v občanské výchově jsou návštěvy a účast na vybraných specializovaných programech, které muzea, galerie (příp. knihovny, archivy) připravují konkrétně pro školy, děti a mládež. V rámci těchto návštěv je poukázáno na muzeum v kontextu jeho vzdělávacího potenciálu a na roli muzea ve spojení s potřebami současné školy. Studenti vypracuji aktivní percepci navštívených muzejních expozice, popř. programů a připraví vlastní výchovně vzdělávací projekt, jenž bude vycházet z cílů předmětu občanská výchova a základy společenských věd.
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)
Cíl předmětu
Cílem kurzu je dovést studenty k zamyšlení nad využitím muzea v jejich budoucí pedagogické praxi a k přípravě vlastního výchovně-vzdělávacího programu pro návštěvu muzea.
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)
Literatura
Brána muzea otevřená. Průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. (ed.) A. Brabcová. Nadace OSF Praha a Nakladatelství Juko. Náchod, 2003. M. a N. Křístkovi, Pracovní listy. In: Učím s radostí. Zkušenosti - lekce - projekty. Kritické myšlení a Step by step ČR, Agentura Strom. Praha, 2003, s.173 - 181.
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)
Požadavky ke zkoušce
1) aktivní účast na organizovaných exkurzích
2) vypracování reflexe na navštívená muzea
3) vypracování jednoho vlastního výchovně vzdělávacího projektu
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)
Sylabus
Účast na vybraných výchovně-vzdělávacích projektech pražských muzeí, galerií, knihoven a archivů (Národní galerie, Národní pedogogické muzeum, apod.) podle jejich aktuální nabídky.
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)