PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Matematická soutěž pro žáky prvního stupně - OB2310V10
Anglický název: Mathematical competition for elementary pupils
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Jaroslav Zhouf, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Anežka Nováková
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět slouží k přípravě soutěžních úloh a organizaci matematické soutěže pro žáky prvního stupně základních škol. Soutěž s názvem Matematické putování je organizována vždy na konci semestr a její organizace a vyhodnocení je v gesci studentů plnících tento předmět.
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je připravit a zorganizovat týmovou matematickou soutěž pro žáky prvního stupně základní školy (konkrétně 4. ročníku).

Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
Literatura

Sbírky matematických úloh pro žáky prvního i druhého stupně ZŠ.

Úlohy ze starších ročníků matematických soutěží.

Kvízové úlohy z časopisů.

Studenti mohou náměty úloh čerpat i z jiných zdrojů podle svého uvážení.

Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast na semináři, tvorba úloh a poskytování zpětné vazby na úlohy ostatních, účast při samotné soutěži a na jejím vyhodnocování.

Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
Sylabus

Tvorba soutěžních úloh: postupná tvorba souboru soutěžních úloh. Studenti se učí tvořit či upravovat matematické úlohy vzhledem k věku žáků i cíli, který si daný ročník soutěže stanoví. Dále se učí poskytovat cílenou zpětnou vazbu ostatním studentům v předmětu.

Tvorba vzorového řešení úloh. Studenti se učí vypracovat řešení tak, aby bylo srozumitelné pro žáky daného věku.

Příprava soutěže z hlediska úloh, komunikace se školami i vlastní organizace soutěže z hlediska prostorového (soutěž probíhá v celé budově fakulty).  Úlohy se vkládají do prostředí, které je pro žáky motivační.

Organizace vlastní soutěže a její vyhodnocení.

Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK