|
|
|
||
Spojení metodických a nástrojových dovedností zajišťujících pedagogickou a nástrojovou orientaci při plnění improvizačních úloh na úrovni učitele a žáka základní umělecké školy.
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
Osvojení pedagogických a nástrojových dovedností nutných pro výuku improvizace na základní umělecké škole a v interpretační praxi. Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
BAŽANT, J. Metodika klavírní improvizace. 1. vyd. Plzeň : 1997. BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 1999. 118 s. ISBN 80-7082-517-0. DAHLHAUS, C. Was heißt Improvisation? In: Improvisation und neue Musik. Mainz : Schott, 1979, s. 9-23. ISBN 3-7957-1760-4. DRÁŠIL, J. Klavírní improvizace doprovodů. Díl 1. 2. vyd. Hradec Králové: Pedagogická fakulta, 1987. 171 s. FERAND, E. Die Improvisation in der Musik. b.v. Zürich : Rhein - Verlag, 1939, 405 s. FRANK, B. Rhythm-Styles for piano. Band 1. 1. vyd. Mainz : Schott Musik International, 1996. 66 s. ISBN 3-7957-5111-X. FRANK, B. Rhythm-Styles for piano. Band 2. 1. vyd. Mainz : Schott Musik International, 1997. 70 s. ISBN 3-7957-5116-0. GLOBOKAR, V. Reflexionen über Improvisation. In: Improvisation und neue Musik. Mainz : Schott, 1979, s. 24-41. ISBN 3-7957-1760-4. GRABNER, H. Der lineare Satz. 1. vyd. Stuttgart : Ernst Klett, 1930. 193 s. HALA, P. Vliv modální improvizace na vnímání hudby 20. století. Disertační práce. Brno : Masarykova univerzita v Brně - Pedagogická fakulta, 1998. 121 s. HALA, P. Vliv modální improvizace na vnímání hudby 20. století. In: Musica viva in schola XIII. Brno : Masarykova univerzita v Brně - Pedagogická fakulta, 1997, s. 48-50. KÖHLER, J. Varianty rytmických figur tanců. 1. vyd. Praha : Panton, 1982. 57 s. KRAEHENBUEHL, D.; CLARK, F.; GOSS, L. Keyboard Theory. Book four. 1. vyd. Secaucus : Warner Bros, 1965. 48 s. ISBN 0-87487-118-2. KRAEHENBUEHL, D.; CLARK, F.; GOSS, L. Keyboard Theory. Book one. 1. vyd. Secaucus : Warner Bros, 1978. 48 s. ISBN 0-87487-115-8. KRAEHENBUEHL, D.; CLARK, F.; GOSS, L. Keyboard Theory. Book three. 1. vyd. Secaucus : Warner Bros, 1965. 49 s. ISBN 07069-2037. KRAEHENBUEHL, D.; CLARK, F.; GOSS, L. Keyboard Theory. Book two. 1. vyd. Secaucus : Warner Bros, 1965. 48 s. ISBN 07069-2037. MAKLYGIN, A. Improvizirujem na fortepiano. Vypusk 1. 1. vyd. Moskva : Presto, 1997. 32 s. MAKLYGIN, A. Improvizirujem na fortepiano. Vypusk 2. 1. vyd. Moskva : Presto, 1999. 31 s. MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace pro děti předškolního věku a žáky 1. - 3. ročníku LŠU. Metodická příručka pro pedagogy. 1. vyd. Praha : Panton, 1983. 36 s. Nedělka, M. Klavír jako nástroj tvořivého rozvoje osobnosti. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 189 s. ISBN 978-80-7290-427-3. PHILIPP, G. Klavier. Klavierspiel. Improvisation. 1. vyd. Leipzig : VEB Deutscher Verlag für Musik, 1984. 703 s. PHILIPP, G. O vyučování improvizaci. 1. vyd. Ostrava : Městské kulturní středisko, 1989. 31 s. POPOVIČ, M. Harmonický materiál k doprovodu lidové písně. 1. vyd. Praha : SPN, 1975. 128 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace. 1. vyd. Ústí nad Labem : PF UJEP, 1994. 182 s. ISBN 80-7044-82-1. SCHRAMOWSKI, H. Musikalisches Bilderbogen. 1. vyd. Leipzig : VEB Deutscher Verlag für Musik, 1980. 50 s. SCHRAMOWSKI, H. Schöpferisches Gestalten am Klavier. 2. vyd. Leipzig : VEB Deutscher Verlag für Musik, 1977. 136 s. SUCHOŇ, E. Akordika od trojzvuku po dvanásťzvuk. 1. vyd. Opus : Bratislava 1979. 171 s. VRÁNEK, T. Anatomie improvizace. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1996. 142 s. ISBN 80-7040-167-2. Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
Koncepce a demonstrace simulované didaktické situace s obsahem čerpajícím z témat sylabu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (04.02.2019)
|
|
||
1. Možnosti improvizace na počátečním stupni rozvoje nástrojových dovedností 2. Diatonická věta na počátečním a pokročilém stupni rozvoje nástrojových dovedností 3. Princip uvědomělosti a nahodilosti jeho proporce v souvislosti s vývojem osobnosti 4. Základy chromatiky - mimotonální dominanty v improvizované větě 5. Princip identity a kontrastu na počátečním a pokročilém stupni rozvoje nástrojových dovedností 6. Alterované dominanty 7. Lidová píseň a improvizace z ní vycházející 8. Zmenšený septakord a jeho místo v improvizované větě 9. Čtyřruční improvizace a improvizace na 2 nástrojích 10. Alterované akordy zvukově shodné s dominantním septakordem v improvizované větě 11. Hudební dílo jako východisko improvizovaného projevu 12. Fantasie 13. Propedeutická úloha improvizace pro studium a interpretaci hudebního díla Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
Zápočet z předmětu Klavírní improvizace II. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.02.2019)
|