|
|
|
||
Veřejná prezentace rozpracovaného, studovaného nástrojového repertoáru. Přijetí kritiky a její zpracování. Posílení schopnosti bezkonfliktní komunikace. Prezentace vlastní tvůrčí práce, prosazení, obhajoba vlastních názorů, ale i respektování odlišných. Budování schopnosti pozitivní motivace sebe i ostatních, posilování spolupráce a podpory, potlačování negativní kompetitivnosti. Psychologická a etická problematika sebeprezentace. Obsah. Interpretační seminář je tvůrčí dílnou. Studenti zde mají možnost předvedení nastudovaného díla v různých fázích interpretačního vývoje, ověření svých schopností realizovat nastudovaném dílo před veřejností, diskutovat s kolegy a pedagogy, tříbit své umění veřejného posuzování vlastních i cizích interpretačních výkonů, řešit problémy týkající se interpretace a koncertního vystupování. Učí se podporovat svým názorem výkony ostatních, motivovat jejich další vývoj. Sami přinášejí pro ně zajímavá témata, v jejichž řešení spolu s kolegy a pedagogy nalézají podporu a inspiraci pro svou interpretační a pedagogickou práci. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2010)
|
|
||
Základními cíli předmětu jsou jednak umožnění kontroly nastudovaného repertoáru před publikem, jednak zpětná vazba v podobě hodnocení předvedených výkonů. Doplňkovým programem je setkávání s osobnostmi z oblasti klavírní interpretace a pedagogiky a diskuse s nimi. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2010)
|
|
||
Klasická evropská nástrojová literatura 18., 19. a 20. století. Notový materiál.
Audionahrávky a videonahrávky interpretačních výkonů.
Recenze a kritiky koncertního života v českém i zahraničním tisku.
PIJOAN, J. Dějiny umění VII - X. Praha: Odeon 1982.
BURLEY-ALLEN, M. Listening. The Forgotten Skill. New York : John Willey, Inc. 1995.
ISBN 0-471-01587-3.
COVEY, S. First Things: To Live, to Love, to Learn, to Leave a Legacy. Free Press 1996
ISBN 0684802031.
SADIE, S., GROVE, G. The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford:
Macmillan Publishing Company. ISBN 0-0333-23111-2. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2010)
|
|
||
Každý student je povinen minimálně jednou za akademický rok aktivně vystoupit interpretačně, samozřejmá je účast v diskusi. Zápočet udělován na základě splnění uvedených požadavků. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2010)
|
|
||
Náplní práce je interpretace klavírního repertoáru, diskuse o něm, hodnocení a srovnávání nahrávek významných interpretů. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2010)
|