|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenta s interpretačními možnostmi varhan a se základy techniky varhanní hry. Seznámení s dalšími klávesovými nástroji podle zájmu studenta - varhanní pozitiv, cembalo, regal.
Základní tématické okruhy:
Specifičnost varhanní interpretace různých hudebních slohů. Varhany jako doprovodný nástroj ke sborovému a sólovému zpěvu. Varhany jako nástroj sólové koncertní praxe. Varhanní improvizace jako charakteristická součást sólového varhanního projevu.
Poslední úprava: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
|
|
||
BĚLSKÝ, V. Nauka o varhanách. Praha: Supraphon, 1988. Kaller, E. Kaller-Orgel schule, Schott, 2000. Michel, J. M. Orgelschule, Strube Verlag, 2017. Cyganek, V. ed. Choralbuch kreativ, Strube Verlag, 2010.
Barokní varhanní literatura: od 16.st. (G. Frescobaldi) až k J. S. Bachovi (18.st.), česká barokní hudba (Černohorský, Fischer ad.) Český klasicismus - varhanní specifikum - (Linek, Mysliveček, Kopřiva, Ryba ad.) Varhanní hudba období romantismu - Francie (Franck, Vierne, Widor ad.), Německo, Rakousko (Reger, Reubke, Brahms, ale i Liszt ad.), česká romantická varhanní tradice (Klička, Novák, Wiedermann) Varhanní hudba 20. a 21. století (od Messiaena k Pärtovi), čeští autoři (Eben, Hanuš, Slavický etc.) Poslední úprava: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
|