|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentu kvalifikovanou dovednost hry generálbasu při interpretaci barokní i klasicistní hudby a schopnost písemné realizace tohoto specifického notového zápisu.
Základní tématické okruhy:
Praktické uplatnění teoretických znalostí z nauky o harmonii přímou realizací harmonických úloh na klávesovém nástroji (klavír, varhany, cembalo) z různých učebnic harmonie. Podrobné studium stylu interpretace barokní hudby. Hra recitativů vrcholných italských oper W. A. Mozarta. Procvičování hry generálního basu na skladbách v těch vydáních, kde není vypracován. Schopnost tvorby generálního basu u skladeb z archivních materiálů, vybraných pro tištěná vydání.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (16.11.2006)
|
|
||
Získání dovednosti hry generálbasových partů a skladeb takto zaznamenaných Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)
|
|
||
BROŽ, F. Generalbas continuo. Praha : HMUB, 1948. DOLMETSCH, A. Interpretace hudby 17. a 18. století. Praha : SNKLHU, 1958. FROTSCHER, G. Aufführungspraxis alter Musik. Wilhelmshaven : Heinrichshofen´s Verlag, 1980. RIEMANN, H. Anleitung zum Generalbass-Spielen. Berlin : MHV IX. TELEMANN, G. P. Singen ist das Fundament zur Music in allen Dingen. Leipzig : Verlag Philipp Reclam jun., 1981.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (16.11.2006)
|
|
||
Praktické zvládnutí úkolů obsažených v sylabu Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)
|
|
||
1. Vedlejší septakordy 2. Dominantní nónový akord 3. Vedlejší nónové akordy 4. Melodické tóny - průtah, průchod, střídavý tón 5. Melodické tóny - následný akordický tón , předjímka 6. Diatonická modulace 7. Mimotonální dominanty 8. Akordy chromatické terciové příbuznosti 9. Neapolský a lydický sextakord 10. Modulace neapolským sextakordem 11. Alterace 12. Protestantský chorál - příprava základního tvaru 13. Protestantský chorál - hra výsledné podoby Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)
|