|
|
|
||
Cílem předmětu je v návaznosti na Intonaci a sluchovou výchovu (předmět v rámci studijního oboru Hudební výchova) prohloubit sluchově analytické schopnosti a dovednosti studentů, především ve vztahu k melodickému, harmonickému, případně i rytmickému průběhu skladby. Analýza se provádí na uměle vytvořených cvičeních a lidových písních a také na tématech i delších ukázkách z oblasti artificiální a populární hudby. Důraz je také kladen na analýzu homofonního i polyfonního dvojhlasu, případně vícehlasu.
Základní tématické okruhy:
Durová a mollová diatonika. Stupnice a stupnicové postupy. Tónický kvintakord a jeho melodické obměny. Terciové kroky. Volné nástupy hlavních a vedlejších stupňů. Míšení tónin.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (15.11.2006)
|
|
||
Rozvíjení sluchově analytických schopností a dovedností včetně analýzy vícehlasé hudební faktury a jejího harmonického průběhu. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd. Praha : Editio Supraphon, 1981. 207 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická ? I. díl. Praha : SPN, 1989. 125 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - II. díl. Praha : SPN, 1983, 130 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část teoretická. Praha : SPN, 1980. 64 s. KOLÁŘ, J.; VÁŃOVÁ, H.; DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur I. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 100 s. ISBN 80-7066-846-6. KOLÁŘ, J.; VÁŃOVÁ, H.; DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur II. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 138 s. ISBN 80-7066-850-4. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s. PIVOVARSKÝ, L.; TUČAPSKÝ, A.; ZENKL, L. Soubor intonačních cvičení jako průprava ke sborovému zpěvu. Ostrava : Ostravská univerzita, 1992. 113 s. ISBN 80-7042-063-4. SPILKA, F. Hudební diktát. Praha : SHV, 1966. 125 s. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
1) Durové a mollové stupnice, stupnicové postupy. 2) Intervaly m2, V2, m3, V3, č5, č8, č4, V6, m6, m7, V7. 3) Kvintakordy dur, moll, zvětšený, zmenšený. 4) Kombinace stupnicových postupů a rozloženého tónického kvintakordu. 5) Diatonické terciové postupy. 6) Volné nástupy hlavních a vedlejších stupňů. 7) Dominantní septakord a jeho obraty. Doškálné septakordy a nónové akordy. 8) Míšení tónin. 9) Rytmická cvičení.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Získání KZ z předmětu Intonace a sluchová výchova I.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|