|
|
|
||
Předmět je zaměřen na prohlubování intonačních a rytmických dovedností a sluchové analýzy v souvislosti s praktickou aplikací hudebně teoretických vědomostí. Nabízí metodické postupy při řešení obtížnějších intonačních problémů, rozvíjí pohotovost ve zpěvu z not bez opory hudebního nástroje a schopnost záznamu jednohlasých i vícehlasých melodií. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (17.09.2018)
|
|
||
Schopnost čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis durových a mollových stupnic, intervalů, kvintakordů durových a mollových, rytmicko melodických úryvků a lidových písní.Cílem předmětu je kombinací tonální a intervalové metody rozvíjet na jedné straně relativní sluch, dovednost zpívat podle notového zápisu a zdokonalovat intonační čistotu zpěvu, na druhé straně zdokonalovat sluchovou analýzu horizontálního i vertikálního řazení tónů (tj. melodie a souzvuků). Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (17.09.2018)
|
|
||
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. II. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-263-6. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (17.09.2018)
|
|
||
Pravidelná účast v semináři, maximálně povolené jsou tři absence. Výjimkou může být individuální studium, výborné výsledky v semináři nebo delší nemoc (doložená písemně od ošetřujícího lékaře). Požadavky k zápočtu: Vycházejí z obsahu II. dílu skript Pecháček: Vokální intonace a sluchová analýza 1. Sluchová analýza (písemný test) Zápis stupnic a církevních modů. Zápis melodicky hraných intervalů. Zápis kvintakordů a jejich obratů, D7 a jeho obratů, všech doškálních septakordů (vše hrané melodicky). Zápis krátkých melodických modelů obsahujících příslušné problémy z oblasti tonální intonace (volné nástupy hlavních i vedlejších stupňů). Rytmicko melodický zápis lidové písně ze skript. 2. Ústní přezkoušení Termíny budou dohodnuty v průběhu semestru.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (17.09.2018)
|
|
||
Studijní program jednotlivých lekcí: 1. Dokončení látky 1. semestru. Skripta I, s. 104-107. Intervaly 108-118. Rytmická cvičení s. 127-130. Obraty durového a mollového kvintakordu. Skripta II, s. 5-12. 2. Obraty zmenšeného a zvětšeného kvintakordu, s.12-15. Harmonické kadence s obraty vedlejších kvintakordů. Skripta s. 16-17. 3. Volné nástupy hlavních stupňů v dur i moll, s. 18-30. 4. Intervaly velká a malá septima, s. 31-32. Dominantní septakord a jeho obraty, s. 38. 5. Dominantní septakord a jeho obraty - procvičování, s. 38. 6. Volné nástupy vedlejších stupňů - 2. a 7. stupně. Strana 45-60. Volné nástupy vedlejších stupňů - 4. a 6. stupně. Strana 60-71. 7. Doškálné septakordy, s. 85. Nonové akordy, s. 101, 102. 8. Míšení tónin, s. 94-100. Církevní stupnice. Strana 105-117. 9. Zápočtová hodina.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (17.09.2018)
|