|
|
|
||
Předmět je zaměřen na osvojení základních intonačních a rytmických dovedností a sluchové analýzy jako nedílné součásti sluchového výcviku. Nabízí metodické postupy při řešení intonačních problémů, jejichž osvojení vede k reprodukci notového zápisu bez opory hudebního nástroje a ke schopnosti záznamu jednoduchých melodií a intervalů. Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (22.11.2012)
|
|
||
Schopnost čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis durových a mollových stupnic, intervalů, kvintakordů durových a mollových, rytmicko melodických úryvků a lidových písní. Poslední úprava: VEVERKO/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2016)
|
|
||
Základní literatura: PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X. Doporučená literatura: KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova III - část praktická.Praha: SPN, 1984. 146 s. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha: Edit, 1998. 304 s. Poslední úprava: VEVERKO/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2016)
|
|
||
1. Pravidelná účast v semináři, maximálně povolené jsou dvě absence Výjimkou může být individuální studium nebo výborné výsledky v semináři. 2. Úspěšné zvládnutí probírané látky a doplňujícího sborového materiálu, prověřované průběžným zkoušením a dílčími písemnými diktáty. Zpěv z listu na úrovni probírané látky. 3. Úspěšné zvládnutí probrané látky, prověřené v závěru semestru písemným testem a ústním zkoušením z látky 1. semestru. Z prvního dílu skript S. Pecháčka si připravte všechna cvičení a všechny písničky, vybraná cvičení solmizačně, dále doplňující sborový materiál (Chodila Maryška, Sluníčko zašlo). Z listu: lidové písně a snazší sborová partitura.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (30.12.2016)
|
|
||
Studijní program jednotlivých lekcí: 1. Opakování durových stupnic. Solmizační slabiky. Skripta s. 10 -22. 2. Durový tónický kvintakord a jeho melodické obměny. Rozšířený T5 v dur. S. 40-41. 3. Kombinace stupnicových postupů a rozloženého T5. Obraty kvintakordu. S. 44-47. 4. Intervaly v. a m. tercie v kvintakordu, č.4,5,8.S. 66-71. 5. Intervaly velká a malá sekunda. S. 37. 6. Terciové postupy v dur. S. 76-78. 7. Mollové stupnice. S. 23-25. 8. Mollový kvintakord. Intonace v moll. Strana 52-62. 9. Terciové postupy v moll. S. 82-89. 10. Zmenšený a zvětšený kvintakord. Kvintakordy na všech stupních dur. stupnice. S. 93-102. 11. Intervaly velká a malá sexta. S. 112-113. 12. Opakování. Zápočtový test. Sluchová analýza vychází z probíraných cvičení ve skriptech. Zápis stupnic, intervalů, akordů, melodických motivků. Průběžně rytmická cvičení. Melodicko rytmické diktáty jednohlasé až dvojhlasé.
Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (22.11.2012)
|